lördag 6 juni 2009

Männens hemska "handikapp"...


Ja jisses, måste nu få skriva av mig eftersom det är andra incidenten på 2 veckor nu som man blir beskylld för borttappade papper...

Visst jag erkänner att det KAN vara jag, men jag lovar inget..!


Började som sagt för 2 veckor sen, då min man kom och frågade efter våra huspapper...

Oj!! tänkte jag, dom har jag inte sett sen vi flytta hit för typ 3 år sen...

Då säger han att dom har legat på en byrå i teverummet, alltså helt öppet i 3 års tid...

Kan dom ligga kvar då...?

Jag tror verkligen inte att jag har kastat dom, jo i såfall i sömnen...för jag ser skillnad på papper och papper, viktiga och oviktiga....

Såklart är dom borta, va ska man annars tro...Helt öppet framme i ett teverum i 3 år....Ganska så lätt enligt min mening att papper kommer bort...

Vi har inte hittat dom, och det har vatt ett evigt tjat om dessa papper...Men vad finns det att göra åt det nu..! Får kontakta nån sierska eller nåt, va vet jag!!


Idag kommer nästa...Min man frågar mig vart hans cykelpapper är för han ska fylla i en försäkring....Han köpte en ny cykel för knappt en månad sen...

Och jag lovar dyrt och heligt att jag verkligen aldrig har sett dessa papper...

Då säger han att dom har legat framme i köket....Just det, köket....Korkat ställe tycker jag, för där kommer lätt papper bort som ligger framme...


Varför gör ni såhär dumma dumma män!!!! Kanske inte alla, men jag vet många som gör precis likadant som min....Sen blir vi beskyllda, vi som går och städar efter allt och alla...

Snälla, lägg inte papper framme och tro dom ska ligga där i flera år sen, dom kommer bort!!! Och lägg dom inte på dumma ställen, lägg dom där NI vet var dom är....Blanda inte in oss i det, för det är helt och hållet ert fel och era bekymmer!!

Visst att det säkert är vi som tillslut städar bort dom av en anledning, men är det så himla konstigt??!!
Skärpning boys...

5 kommentarer:

  1. Håller helt och fullt med!! De kan väl hålla ordning på sina viktiga papper, så städar vi inte bort dom! Hur svårt kan de va? Fast jag har oftast bara städat undan dom i någon låda eller så, så det kommer ju alltid fram. Nu har Kim fått en EGEN låda i köket där han, läs JAG lägger hans papper. Och hittar han inte sina papper så ska han leta just där!
    Kram och ett stort LYCKA TILL när det ä-r dags, och det hoppas vi snart att det är ;-) Ta hand om er!

    SvaraRadera
  2. Säger som föregående..jag har också skaffat ett "ställe" till Oscars papper,där hamnar dom direkt..och när han frågar efter SINA papper,kan jag lugnt fråga om han kollat i sin korg..och om han har det,är det inte jag som slarvat bort nåt...det funkar verkligen!..Skaffa en Peter-låda! ;-)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha det låter så skoj!!! Dom är ju verkligen som små barn, våra karlar...nästan värre!! Ska genast inskaffa en peter-låda, så slipper jag ta smällarna sen:-) Tack för tips, Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha! Tydligen är detta vanligt förekommande, känner igen mej så väl.
    Jag lägger alla Martins papper på samma ställe jag också i en låda.
    Städa måste man j för vem F*N vill ha papper i alla hörn?! :)

    SvaraRadera
  5. Ja jag sa ändå till min man när han kom hem efter golfen idag å börja tjata igen...Fråga vilken kvinna du vill, för ALLA kommer säga samma sak!!
    Har sagt att han får införskaffa sig en egen samlarlåda nu, jag har ju koll på MINA papper, dom kommer aldrig bort...Något borde dom väl ändå förstå;-) Hahahaha!!!! Kram på er

    SvaraRadera