lördag 11 april 2009

7 timmar på förlossningen...


Oj vilken dag det blev....Jag ringde förlossningen, förtvivlad som jag va och blev efter att jag inte känt några sparkar sen igårmorse! Dom ville att jag skulle komma in, och vi for dit....
Jag blev omhändertagen direkt, då det gjordes lite prover och avlyssning på det lilla hjärtat...Allt visade sig va jättebra! Fick ligga med hjärtmaskinen i 30 minuter, och det "kluckade" på bra därinne...mysigt! Barnmorskan berömde mina prover, och tyckte att dom va väldigt bra!
Läkaren tog dock längre tid, då det verkar va kaos på förlossningen med ALLA bebisar som föds...Dom ville ha mig kvar för att göra "UL-kittet" som dom kallar det, dom kollar flödet i navelsträngen, mäter och tar en ordentlig titt på fostervattnet, ser så att moderkakan är hel och fin, och sist men inte minst tittar dom på lille bebisen:-)
Efter 5 tim!!! blev jag inkallad på UL....Men det va det värt! Och dom GRANSKADE verkligen vill jag säga, och det kändes bra! Så fort han slängde på gel på magen, kom sparken jag väntat på:-) Sen va han inte still därinne, en sprallig bebis sa läkaren som en än gång sa att det ÄR en pojke därinne...Allt va kanon, det fungerar som det ska därinne, och lillebror är en fin gosse:-) När jag fick se han började jag gråta, för det kändes så otroligt skönt att allt va OK!!!!! Allt släppte....Fick titta på kurvan tillsammans med läkaren, och ÄN EN GÅNG inväntar vi oss ett MÄSTERVERK!!!! Allt på TOPP!!!!!!
Till er som känner oro om bebis inte sparkar...Enligt läkaren idag ska man känna sparkar minst 10 ggr om dagen....Tveka aldrig OM ni känner oro, vänta inte för länge....Åk in!!! Han sa att det va det bästa jag kunde göra, jag gjorde helt rätt, och jag är välkommen tillbaks om det upprepar sig! Det handlar ju om ett liv, din bebis lilla liv!! Så tänk aldrig att det skulle va onödigt...
Puss-kram från en lugn och trött MEN mycket lycklig mamma

1 kommentar:

  1. Man blir orolig när du skriver "7 timmar på förlossningen", men nu lugnade man ner sig efter läsningen, skönt att allt är bra! :) kram!

    SvaraRadera