torsdag 9 april 2009

Grillat är gott!












Vilken härlig dag det blev ändå!! Såg lite väl dystert ut på morgonkvisten, men det vände som en pannkaka!! Och tur va väl detta...
Dagen som gått har jag "miljöboven" med son agerat sopnissar...Vi har sophanterat så det ryker, 5 st stora svarta sopsäckar med kartonger, papper och plast....Sen va vi på miljöstationen med skiten! Kändes fint att göra detta för miljön..!! Men mest för att bli av med att här hemma, OM jag får vara riktigt ärlig.....Miljöboven finns nog lite i var och en, man kan inte vara perfekt, speciellt inte i den här världen vi lever i.....
Snabbt därefter körde vi till affären för att inhandla gottis till "kärringarna" som skulle kommit idag men inte kom...Det plingade dock TIDIGT imorsedörrfan och jag fick PANIK!!!! Kunde ju inte öppna för påsktanterna, då vi varken hade gottis eller lösa pengar här hemma.....Så jag fick ågren, handlade hem kilovis för att dämpa mitt agerande....Nu får jag mest dämpa mitt sötsug, för vi har mycket godis här hemma!! Nån som är sugen??!!
När min man kom hem va jag såå trött, så jag la mig för vila i 2 timmar, då åkte dom iväg för att inhandla färg till Alfons nya rum...När jag vaknade, va det lagom tid för grill, smaskens!!!
Det blev grillspett, Månssons korv och smalkorv till Alfons...pommes med "beasås", kittlade dödsskönt i kistan!!!!!!! Nu är familjen mätta och belåtna, Alfons kom just och frågade efter godis....Så nu hör man dom smaska i teverummet, far och son, nybadade och fina!! Det får bli godis nu när det är påsk, det är ju typ "lördag" nu till måndag...!
Nu ska jag med "joina" dom i soffan, vänta in Gynnings program i teven....Inte en jättestor Gynningfavorit precis, hon är söt och fin att titta på MEN när hon öppnar truten och låter som en hel karl, då vill man bara släcka ner och inta sängläge!!
PUSS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar