fredag 24 april 2009


Idag har det vatt en riktigt härlig dag, med massor av sol och värme!!!
Innan jag lämnade av Alfons hos barnvakten inhandlade vi ett par "foppatofflor" till han, dom behövs nu! Varmt om dom små fossingaran med stora tjocka gympaskor!! Han va nöjd & glad, tog ett par "Thomas-tofflor" dvs blå, som i Thomaståget, Alfons absoluta favorit i världen (förutom mig...)
Sen skulle han välja 2 st såna där grejs man petar i hålen, och det började ju fint..,japp, en "fossingboll" skulle han bestämt ha! Sen gick han över på den feminina sidan, och började vela mellan en pussmun, hjärta eller en stor blomma....
-Kan du inte ta nåt mera grabbigt vännen, säger mamma då....
Då börjar skotantan flina, och skojar lite om att man inte ska bestämma över sina barn....
Detta vet väl jag, men jag kan ju inte låta han gå med en stor pussmun eller stort illrött hjärta eller värsta stora blomman, han kommer ju aldrig förlåta mig på äldre dar....Så JA jag erkänner att jag kanske gjorde fel, men han lär nog inte ta skada över det, snarare va tacksam när jag en dag ska berätta det för han....I allafall tog han en bil tillslut:-)
Iväg med "glojärnen" mina, som går att fixa!!! Tjohoo!!!!!! Sen brassade jag och volvon till arbetet, där jag lunchade med "girlsen"...
Efter det brassade jag vidare in till stada, shoppade 2 st tunikor till mig själv, inga tråkiga mamma-kläder utan vanliga!!!! Och dom satt hur bra som helt, fast nån storlek större...Sen ett par knickertights...
Alfons hittade jag en tuff klädhängare till från Sia, med pirattryck...Som han har klagat på att inte han kan få hänga sina kläder SJÄLV på en egen hängare....Från och med imorgon får han göra det, och det kommer va en STOLT kille som gör det!!
När jag ändå va på plats, passade jag på att besöka en gammal kompis och hennes gosse, trevligt som tusan!!! Slänger in en bild på dom!!! Hoppas vi kan ses i veckan som kommer Wickan!!:-)
Sen va det Trivselkväll för hela slanten med mina underbara kollegor, som ni får läsa vidare längre ner...
Nu är fröken tjocksmock trött!!!!
2 st underbart härliga kommentarer idag när man känner sig som en tjocksmock...
1. Du ser ut som hälsan själv!!!!!!! (Tack Jonteplopp)
2. Du är så fin och fräsch, jag vill med se ut som dig när jag blir gravid!! (Tack Bellis, underbara rara!!)
Kram och godnatt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar