tisdag 14 april 2009

Shit vilken energikick....


Jag gjorde ju min sista dag i fredags, och jag är redan rastlös!! Fattar inte hur jag kan ha en sån energi, vem har jag fått den ifrån!! Kom igen och visa dig isåfall så jag kan få ge dig kardan!!
I vilket fall så är jag oerhört tacksam, för bli latandes här hemma, va inget jag ville bli eller planerade in i min ledighet...
Schemat har vatt späckat hela dagarna, och det är det långt fram känns det som, men det känns bra! Får ändå inte glömma den där vilan "alla" pratar om INNAN lillebror kommer....

Fick frågan idag om hur det känns nu inför....Men jag känner inget särskilt! Man får ju ta det som det är, och jag har ALLTID vatt den person som tror att problem, ja det skapar man själv....
Jag tar det hela med ro, och försöker tänka positivt...Man gör det till det man vill, det anser jag...Visst finns det lite motgångar, men det finns mer medgångar!!! Tänk istället vilken lycka!!!! Man kunde likagärna suttit ensam UTAN barn...Man kanske inte kunde få barn...Därför ska man aldrig gnälla sådär onödigt helt i onödan...Och det är ju inte så att man ska sitta i 100 år med ett gnälligt barn...
jag ser fram emot lite skrik och sömnlösa nätter, jag är redo!!

När jag såg på Jennie idag, och vi pratade lite om nr 2, såg jag hennes lugn...Det smittade av sig på nåt vis...Det där lugna och harmoniska...Det är 6 månader mellan Alfons och hennes Ängla, och det är en BRA ålder att skaffa barn då...Alfons fyllde nyss 3 år, han förstår att det snart kommer en bebis, och han säger ofta att han längtar! Han säger även att lillebror kommer skrika mycket, men han VILL verkligen vara med på detta!! Det lyser i hans grönblåa ögon, och jag vet att han är så pass med OCH klok, att han kommer förstå....Han VILL vara med, han vill byta blöja och göra allt det där en storebror ska göra, han är GRYMT taggad för sin uppgift!
Och som förälder är det det viktigaste du kan göra: släppa in det största barnet, låta det vara med...När dom sen har provat det en stund, så återgår dom till sitt eget...Då har dom accepterat läget liksom...DET tror jag....

Imorgon ska vi träffa våra kära vänner Cissi och William, ska planera in dagen imorgon, göra det som faller oss in....Hoppas på fortsatt trevligt väder iallafall!!!
På torsdag kommer söta Em och urgulliga Ludwig, då blir det lekpark och fika...
Fredag ska papps och farfar dra med Alfons till en golfbutik för att inhandla första golfbagen, och lite fler klubbor...(Då ska jag passa på att ta en liten vila) OM nu min energikälla tillåter detta:-)

Nu ska jag in i duschen, sen blir det sängen!!!! NATTI NATTI!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar