måndag 20 april 2009

Att älska 3-åringen!!


Den här åldern är absolut utan tvekan den roligaste, än så länge.... Jag och min man har så kul så kul, av alla härliga kommentarer och helgalna saker vår lille 3-åring har för sig!!
Kan inte nämna allt, för det är på tok för mycket, och mycket snappar man upp för bara stunden då det kommer nytt hela tiden...hade man sparat på allt han säger, ja då hade huvet spruckit!!
Kiss & bajs åldern va himla kul, va ju inte så länge sen....Men jisses!! Grabben fick ju allt till att vara bajs, vår skogspromenad i skogen, den vanliga vi brukar ta fick till slut sitt namn: Bajsrundan!! Då Alfons fick stenar, löv och mossa till att vara..just det, bajs!
Och så fort han fes, eller nån annan fes, skratta han tills han nästan pinka på sig!!
Nu är han inne i nåt jag kallar för "äckelpäckel"-åldern...Då han kommenterar att nästan allt är äckligt! Vi kör förbi ett hus när vi kör till Peters jobb, och det huset- Mamma, det är äckligt!!
Sen kan han tycka tak är äckliga och vanliga bord, som inte är äckliga...-Joo, dom är äckliga mamma!! Många bilar är också äckliga...men det är nog för dom är smutsiga...Eller så har den där "äckelpäckel"-åldern verkligen tagit överhand:-)
I det stora hela har lillskiten superkoll, kallar det för "Alfons superkoll"...
Han märker allt!! Hur kan en 3-åring ens bry sig om nya gardiner??!! (behöver jag va orolig??)
- Åh, va fint mamma, vilka fina gardiner mamma!!!
Imorse tog jag på mig andra glasögon, och hann knappt visa upp mig!!
- Har du nya glasögon mamma??!!
Då hade jag glömt bort att jag hade andra på mig....Men här hemma bli man påmind:-)
GULLIGT VÄRRE!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar