lördag 16 maj 2009



Igårkväll gick jag och la mig strax efter kl 20.00....Jag förvandlades till Häxan surtant, och orkade helt enkelt inte med mig själv eller nån annan, så jag låste in mig!!

Nu hade ju Häxan surtant gjort precis tvärtom, hon hade retat gallfeber på allt och alla...Men jag hade helt enkelt ingen ork till det...Och gå runt i Valjehåla stor som ett hus, och Häxan surtant på det...inte så lockande!

Sitter och tänker på en hel del dumma kommentarer man kan få höra när man går hemma och snart ska föda barn, då en del verkligen INTE fattar att det är ett BARN man bär på, utan dom tror det är ett jäkla geléhallon eller nåt!! Om det ändå vore SÅ väl!! Och det lustiga är, att oftast kommer dom dumma och korkade kommentarerna från killar...Och hur mycket fattar dom liksom??!! Eller gamla människor, som födde barn för över hundra generationer sedan!!

Här kommer några dumma, korkade kommentarer som jag har fått höra:

1. Nu när du är ledig och går hemma har du väl tid till det mesta...

2. Vila?? Inte du?? Som går hemma hela dagarna!!

3. Det orkar väl du med, du gör ju ändå inget annat...

4. Inte nåt att göra?? Gå ut och gå en jättelång runda som du brukar göra...(Amen visst i 9.onde månaden!!)

Kan inte riktigt komma på allt dumt jag har fått höra, och är man HÖGGRAVID, så orkar man inte samma som innan, man är inte samma som innan...Och jag är så in i helvetes trött (ursäkta) på att folk verkar tro att man använder ordet graviditet som en jäkla ursäkt!!

Jag längtar efter att få kunna lyfta soffor, bord & piano!!!! Jag längtar att få hoppa i hoppborg eller rulla runt på gräsmattan...Jag längtar att få busa mig sönder och samman med Alfons....Jag längtar efter att få bestiga höga berg...Jag längtar efter mina väldigt låååånga promenader i skogen på 4 timmar!!, Jag längtar att få åka dom värsta karuseller på Liseberg!!!! Hur kan ni bara få för er att vi INTE skulle vilja detta?? Hur kan ni tro att vi skyller på en graviditet för att slippa...TVI på er killar & gubbar därute!!!!!

Nu släpper jag Häxan surtant för idag, och hoppas att hon inte kommer tilbaks...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar