onsdag 13 maj 2009


Vad är det för grym värld vi lever i...Hur tänker folk, och hur tar vi in saker på ett bra sätt...

Om en oskyldig människa ska bli straffad genom en skyldig, hur ska vi då kunna fortsätta gå vidare...

Varför ska en oskyldig människa bli ett offer för nåt som den aldrig har gjort eller bett om, varför ska en oskyldig människa bli staffad genom glåpord och skitsnack...

Varför ska en oskyldig människa få ha en skyldig människa i bagaget genom hela sitt återstående liv, behöva tampas med vad den skyldige har gjort...behöva dras med den skyldiges bördor och äckel...

Varför ska en oskyldig människa kanske förlora sin tro på att få återuppleva evig kärlek igen...Varför ska en oskyldig människa behöva dras med den skyldiges svek och ledsamheter, varje dag i sitt liv...

Varför inte bara låta den oskyldiga leva sitt liv, få tillbaka sitt liv, få fotfäste...få återuppleva kärlek, få tron på sig själv tillbaka, att få leva!!!


Varför inte??

2 kommentarer:

  1. varför är du nästan alltid deppig i din plogg?

    SvaraRadera
  2. Jag är inte deppig, jag är en glad människa:-) Det är tankar och funderingar, ngt som har funnits där länge länge som kan komma upp till ytan ibland...Jag har det behovet att skriva då, och just då kanske det handlar om "deppiga" saker...Men det behöver ju inte göra mig som person deppig, för jag är en himla sprallig tjej i verkligheten...Ska försöka skriva lite roliga saker då, för det finns det ju gott om...Kram

    SvaraRadera