söndag 10 maj 2009


Imorgon ska jag och Alfons åka till Näsum efter frukost och hälsa på en gammal klasskompis till mig! Ska bli så himla skoj, det va ett par år sen vi sågs, och vi har mycket att ta igen...
Hon har 4 st barn, och lillkillen på 4 år ska va hemma från dagis, för att leka med Alfons...
Ser fram emot en fin dag med Jenny i solskenet!!!
Idag har det inte hänt för mycket, hållt på med Alfons rum, börjat måla nu...Allt tar ju lite tid när man har hus, alltid nåt hela tiden...Jag kan ju inte hjälpa till så mycket som jag vill heller, lite frustrerande!! Alfons va iväg en stund på dagen idag med farfar för att spela golf, och då passade jag på att sortera bort lite leksaker...Man samlar ju på sig! Alfons är ju med i "Goboken" så han har ju en massa böcker, och dom har jag delat på idag så lillebror kan få ha några...
Har märkt att jag har kommit in i nåt syndrom kl 16.00 om dagarna, och jag kallar dom "måste sova annars dör jag" syndromet....Det är verkligen så...eller ja, det känns så! Går jag inte och lägger mig, trillar jag ihop som en påse skit, platt fall!!! Idag satt jag ute, Alfons lekte och Peter målade på rummet....Jag nickade till flera gånger, tillslut gick vi in och när jag ställde mig upp snurrade allt bara runt!!
När Peter sen kom ner, så gick grabbsen ut för att klippa gräsmattan, och då minns jag inget på en hel timme....Helt svart, somnade direkt!!!
Nu finns det ingenting kvar av graviditeten som är direkt rolig...Riktigt skittråkigt är vad det är, fy bubblan!! Det ska bli såå skönt att få föda ut dig därinne ur din magvärld!! Så du kan få komma ut till oss och gosa!! Och jag kan få känna på lite lättnad i min stora kropp!!
Varför är det alltid så när man är gravid, helst i slutet...När nåt pucko börjar prata om nästa barn...NÄSTA barn!! Det va pissigt att höra första gången, då man bara ville samma sak som nu- föda ut det lilla livet, och sen få njuta....
Här har vi planerat våra 2 barn, och fler kommer det inte att bli...Så sluta! Vi har bara plats för 2 barn, och oss...Orkar varken bygga ut eller flytta, nej tack! Med den här lille krabaten om ca 1 månad, är Fam Freij komplett...
Nu säger frun i huset godnatt till bloggvärlden, sov så gott därute!! Pussar och kramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar