måndag 18 maj 2009

Tvi dig Jenny...



Oj den här månaden som är kvar lär vågen braka samman, för jag har verkligen aldrig i hela mitt liv eller under 2 st graviditeter varit SÅHÄR fruktansvärt godissugen!!! Det kommer mest på kvällen, men jag har väldigt svårt att låta bli mitt godisskåp på dagen oxå...Vad göra?!!

Fick ta bilen och köra bort idag när godissuget föll på...Långt bort ifrån mitt kära godisskåp, far far away....Nu som först har jag varit där och nallat, choklad hittade jag...Ikväll planerar jag chips och jordnötter, som man helst ska tugga tillsammans för det smakar så gott i munnen då...Du tar 2 chips och några jordisar, tuggar....Känn smaken i munnen, och bara njut!! Det är nåt alldeles speciellt!

Nåväl, vi tog iaf volvospektaklet till mitt kära jobb i förmiddags, tänkte vi skulle prova på mitt jobb istället för Peters för en gångs skull...Kära kamrater som Fia och Fru larsson stod på schemat, och det var väldans trevligt! Alfons kokade ihop nåt mycket lustigt, och kläckte ur sig:

- Ja, jag jobbar ju iaf dubbelt nu..!

Sådär helt spontant, out of the blue, från ingenstans, samtidigt som han sträckte på sig sådär "gubbigt" som om han just vunnit högsta vinst på lotto!! Frågade han va han menade med det, blev ju lite nyfiken...Då kom det ju fram att han är på pappas jobb ibland, sen på mammas, och det blir ju dubbelt..! Lite väl långsökt, men mycket mycket charmigt! Vi fick oss alla ett gott skratt, för det lät så otroligt gulligt från en liten tuff 3 åring!!

Nu är Stor och Liten på golfbanan, och jag sitter här och degar...Orkar inte så mycket, känner mig faktiskt ganska så trött ikväll...Inatt vaknade jag av att det kändes äckligt i fötterna, och hur jag än försökte dra täcket och kudden över huvet för att ignorera det och bara somna, gick det inte!! Tillslut blev jag klart kissig, tände lampan och kikade på fötterna...OJ, dom va svullna!!!! Värsta klumpfötter...Och sen behöva ställa sig upp och gå på dom, not so nice!! Men va gör man inte för att slippa urinläckage..!

Nä ska gå en liten "oskyldig" sväng i mitt godisskåp...Passa på nu när ingen ser...Hörs sen!!

Puss-puss

2 kommentarer:

  1. du får allt komma till jobbet när jag arbetar=) kanske inte så lätt att pricka in min lilla halvtid iofs=)

    SvaraRadera
  2. Ja attans med, trodde först att det kunde va du idag...men men...Bättre tur nästa gång;-) Vi kan ju bestämma en date snart annars, så vi hinner ses lite innan kossan ska föda:-) Puss

    SvaraRadera