lördag 9 maj 2009

Välkommen in i V.34







Min lille Alfons fick agera fotograf idag, och det blev ju bra!!! Här kommer en ny vecka för oss i Familjen Freij...
Vi mår jättebra, men jag tycker att det börjar bli drygt nu...Känner att det är så mycket jag vill men inte orkar, och det gör mig mindre galen!! Nätterna är fortfarande fina, lite kissande kan jag ta, det är ju normalt...Så länge allt känns bra i kroppen och i magvärlden, inga andra krämpor får man skatta sig lycklig! Tröttheten är lite trist man går och bär om dagarna, då man har en 3-åring i huset, som är villig att hitta på grejer hela tiden...Får lätt dåligt samvete, då jag känner mig fruktansvärt tråkig! Mitt mammahjärta brister lätt när jag känner mig otillräcklig, men det är ju lite blandat med alla hormoner man även drar runt på...Längtar till Peter ska ha semester, långledig!! Ska nog ta 7 veckor, och det passar ju familjen utmärkt nu när vi blir en till...perfekto!!!
Det har ju börjat diskuteras barnvakt, det är ju inga problem direkt...snarare "bråk" om vem som ska ha Alfons när vi är inne och föder bebis...Och det känns ju himla tryggt för oss alla, så där är vi lugna....Peter sover väldigt oroligt om nätterna, frågade han igår om han är nervös nu inför, men det är varken han eller jag, men tror ändå att kroppen är det på nåt vis...Den känner nog av, och vill gärna dela med det till oss på nåt vis...Man kanske är lite omedvetet nervös, eftersom man inte riktigt vet hur och när det kommer att starta...Första gången va ju en baggis, då vattnet gick hemma och värkarna kom när vi va på plats senare på kvällen...Men läste nånstans att det är bara 10% av graviditeterna då vattnet går....Inte konstigt att folk sagt att jag haft tur att vattnet gick före det andra, då jag trodde det va det mest normala...Fy så lite man vet....Men när jag tänker efter så är det nog ingen jag känner då vattnet har gått först och främst...Spännande hur det blir den här gången!!!
Nu har jag en buspojke har att dra ut med, eftersom jag är så trött så tryter tålamodet hur lätt som helst...Och att vara inne är hur mycket värre än att vara ute, då ljudnivån blir totalt maxad härinne!!!! Så ut ska vi, och friskluft har väl ingen människa dött av..!
Ikväll blir det grille, och hit kommer Jimmy- Madde och Johan, ska bli himla trevligt!!!
Kramkram

2 kommentarer:

  1. Sandra & Vilmer9 maj 2009 kl. 19:39

    Åhh vad fin du är hjärtat, Alfons är ju en riktigt duktig fotograf! Min förlossning började ju oxå med att vattnet gick, var bara så otrolugt glad att jag var hemma när det hände och inte i kön på Maxi eller nåt! =) Vad härligt att lillebror snart är här, är ju så många som längtar efter honom...kanske det blir en liten Peterkopia till! Må så gott vännen och ta hand om dej, tänker på dej massa! Puss&Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hjärtat, ja just det DITT vatten gick ju...förlåt, får skylla på min gravidglömska där...Men fler vet jag nog inte! Man har nog "tur" där att va ibland dom 10% tror jag...Ikväll har jag haft lite känningar, det trycker på, sen har han det himla trångt, känns som man ska gå av på mitten!!
    Jo Alfons är för duktig med kameran, han får till att och han tycker det är himla skoj me ju:-) Ha det gott min vän och hälsa dina raringar!!! Många pussar och kramar!!!

    SvaraRadera