onsdag 27 maj 2009



Som om man inte har en massa annat att tänka på just nu...En härlig 3 åring att hitta på grejer med, en graviditet på sluttamp, lite krämpor, som påtryckningar från magvärlden, och värsta äckliga halsbränna- ja den är så pass äcklig nu så jag spyr snart!! Trött som en gnu, sliten sliten sliten...Och va flyger man på då??? Jo en förbannad förkyldning!!

Sover ju inget vidare om nätterna, och absolut inte nu när näsan rinner som en kran och halsen svider...Och så är man både gravidtrött OCH förkyldtrött- ORKA!! Men det gör man, och det är inte så farligt som det ser ut...Men vill ju gnälla av mig lite ändå! Jag får skylla mig ensam, jag har bäddat för en förkyldning, då jag har tvingat hela familjen att sitta i blåsväder inomhus!!! Varenda fönster och dörr har stått öppen den senaste veckan, då jag håller på att brinna upp i kroppen- hot, hot, hot....

Nåväl, idag är vi bjudna på middag hos Bigge & Totte, va skönt att slippa tänka på mat!!! Tack!!! Sen har Alfons bestämt med mormor att han ska sova hos henne inatt, och det kan ju va skönt både för han och mig...Han blir lite extra bortskämd, och jag får ut lite vila av det- perfekt!!

Nu ska vi göra oss klara, ska inom Markis, då Alfons vill köpa en potta att ha hos mormor, gullunge!!! Igår hade han värsta "gäddhuvet" i rumpenstumpen, han höll på det in i det sista så t o m jag kände av att....Så när jag gick in på toa, hann jag knappt masa ner min stora röv på sitsen, då dörren slits upp och jag riktigt ser den desperata bajsblicken....han drar ner kallingarna, bryr sig inte ett dugg att jag sitter där, och trycker ut några bollar...

Han är för charmig min lille pojk!!!!

4 kommentarer:

  1. Hej!!

    Jag hade också vedervärdig halsbränna när jag vänta bebis. Jag fick tipset att tugga sötmandel eller tugga havregryn.
    Det hjälpte suveränt....

    SvaraRadera
  2. Åh tack, för jag tror att jag börjar bli lite väl illamående av Novalucolen nu!!! Tack jätte för tipset!! Kram

    SvaraRadera
  3. Varsågod... Det är ju naturligt också....vilket jag förespråkar mycket....inte helt fel om havregrynen blir liksom lite uppblötta och finfördelade innan man sväljer ner dem....

    SvaraRadera
  4. Vad härligt du skriver Jenny. Du har ett sånt hunoristiskt sätt att beskriva saker & ting på! Kram Anna

    SvaraRadera