torsdag 21 maj 2009


Trött trött trött, och fint väder på det! Trist...

Mina pojkar är på träning, Peter sommartränar med hockeykillarna och Alfons är givetvis på plats med farfar och "tränar" lite han med...

Skönt med lite egentid, men jag har ju alltid så svårt att slappna av...Jag har redan städat och donat, och ska gå ut om en stund och sätta mig i solen...


Katten är ute, och på tal om den så har jag nu ångrat mig...vet inte riktigt vad jag känner eller vad jag ska ta mig till för att känna ett rätt beslut...Det va så många som hörde av sig på annonsen, så jag fick helt enkelt kalla fötter...Och som jag grät!!!

Det är ett stort beslut, och jag hatar stora beslut...Tänk om jag ångrar mig, och jag får aldrig mera se henne!! Så for tankarna i mitt huvud, till slut gav jag upp, tog bort annonsen...


Vi har en kompis vars mamma kan tänka sig "prova" att ha Smilla, och det braiga med det är ju att jag bara kan hämta henne om det skulle kännas jobbigt...Sen har vi ju svärfar, Smillas andra hem där hon brukar vara när det dyker upp nåt...

Jag minns när vi kom hem med Alfons från BB, och jag skulle försöka sitta i lugn och ro för att amma...Nä då hoppade hon "studsboll" över oss, om och om igen...Det va hennes sätt att visa upp sig, och det va pest och pina!! Kunde aldrig koppla av...Och gjorde hon inte det, så klättrade hon överallt där hon inte fick vara och välte ner grejer, så det slutade alltid med att Alfons blev rädd, började gråta och amningen va som bortblåst...

Den här gången måste vi nog tänka på att lämna bort henne, för jag vill inte ha det så igen...Så vi får se om det blir vår vän eller svärfar som får ha henne över sommaren...


Jag och Peter pratade mycket om lillbusen igår, hur vi tror han kommer se ut och hur kan kommer att vara....det är så spännande! Även att vi nästan hela tiden har vetat könet, så är det spännande ändå...

Peter tror bestämt att det blir en liten mini-Alfons till, och nånstans VILL jag tro att han ska få mina färger, mörkt hår och bruna ögon...Önsketänkande..;-) Eller tänk ljust hår och bruna ögon, eller mörkt hår och blåa ögon...Åh va spännande!!!

Men det här med ögonfärg och hårfärg ändras ju de första åren, Alfons va lite rödhårig när han föddes och hade mörkblåa ögon...Två år senare är han blond, med gröna ögon med några småstänk av lite lite brunt i ...Och ibland blir dom grön-blåa...märkligt!

Hur som helst blir säkert den här lillbusen en lockig spjuver han med, det är jag säker på!!


Idag ska vi ta ner själsäng och dylikt från vinden, som jag och storebror ska fixa och trixa med, medans papps ska måla Alfons nya rum...

Igår sa Alfons när vi skulle till barnmorskan:

- Kommer lillebror ut idag då mamma??

Han längtar så!!!!!!! Och det gör vi alla...


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar